Khamis, 23 Disember 2010

catatan pertemuan dengan Herry

Tags

Alhamdulillah, akhirnya saya berjumpa juga dengan Herry. Mantan guru dan pegawai bank di Nanga Pinoh inilah yang telah membantu saya menemukan kerabat keluarga isteri saya yang masih ada di Kota Pontianak.
Selepas saya memberitahunya bahawa masih ada keluarga isteri saya di Pontianak dan memberitahu bahawa mereka sekarang berada di Gang Mempelam, Jalan Jeruju, Herry mencari mereka walaupun ketika itu hujan mengguyur Kota Pontianak.
Saya tidak ingat tarikh yang tepat tetapi jika tak silap, hujung tahun lalu. Saya fikir ini antara kebaikan facebook kerana dapat mempertemukan keluarga yang terpisah sejak berpuluhpuluh tahun lamanya, malah hanya dihubungkan melalui surat menyurat.
Pada kunjungan yang lepas, saya tidak sempat bertemu Herry kerana ketika itu beliau berada di Nanga Pinoh. Mujurlah p;ada kunjunga kedua ini, Herry berada di Pontianak dan kami akhirnya bertemu di pintu masuk Gramedia itu. Herry Terima kasih banyak, Tuhan saja yang bisa membalas jasa saudara.